500₺ ve üzeri alışverişlerde ÜCRETSİZ KARGO
Hafta içi saat 12.00‘ye kadar verilen siparişler AYNI GÜN KARGODA

  • 0 Items - 0,00
    • Sepette hiç bir ürün yok.
%30 İNDİRİM

115,00

Söz’ün Sosyolojisi

ES0024 ,
Paylaş
Söz’ün Sosyolojisi
Bu kitap, “Başlangıçta söz (kelam) vardı” ifadesini çıkış noktası alan, ama bununla birlikte sözün toplumsal varlık alanındaki seyri ve gelişimi söz konusu olduğunda, beşeri ve toplumsal etmenlerce belirlenen bir süreç olduğu iddiasına yer vermektedir. Bu anlamda çalışma “Söz”ün Sosyolojisi’ne dair bir denemedir. Kitap iki kısımdan oluşmaktadır: Birinci kısımda, günümüzde Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam olarak adlandırılan dünya dinlerinin doğdukları toplumsal ve mekansal çevrede yayılma modelleri incelenmektedir. Bu dinlerin ortak özelliği “profetik” (nebevi) olmalarıdır: Yani söz konusu dinler, ilahi kelamın (sözün) taşıyıcısı olan elçiler yoluyla varlık bulmuşlar ve hayata müdahil olmuşlardır. Her ne kadar elçiler ilahi bir sözle gelmiş olsalar da, sosyal varlık alanının şartlarına tabi olarak görevlerini yerine getirmişlerdir. Bu bakımdan elçilerin toplumsal önderliği ve mesajlarının yayılma biçimi, kendi çabaları kadar toplumsal etkenlerle de açıklanmaya çalışılmıştır.  İkinci kısımda, daha sınırlı olarak son din İslam’ın tarihsel süreç içindeki seyri ele alınmıştır. İslam’ın hangi evrelerden geçerek günümüz insanına ulaştığı öykülenmeye çalışılmıştır. Bu tarihsel arkaplan kavrandığında, “günümüz İslamı”nın meselelerinin daha iyi kavranacağı inancındayız.

 


Söz’ün Sosyolojisi İÇ SAYFALAR

İlk Baskı Tarihi

2013

Boyut

13,5 x 21 cm

Dil

ISBN

9786055978242

Kağıt Cinsi

60gr. Enso

Kapak

Sayfa Sayısı

271

Sırt Numarası

24

Yayın